Brixton grundades av tre vänner i södra Kalifornien 2004. David Stoddard, Jason Young och Mike Chapin ville skapa ett varumärke som skulle förmedla deras livsstil genom unika produkter, närmare bestämt hattar. Deras inspiration kom från olika kulturer, musik och människor i deras omgivning som formgav livsstilen som Brixton står för i dag. Resultatet blev hattar i enkel design som kan anammas av många olika individer och utan att gå ur modet för snabbt. Varumärket har blivit en symbol för coola modetrender i traditionella former som kan kompletteras med rätt tillbehör. De tre vännerna fortsätter att vara involverade i varje steg kring Brixtons marknadsföring, produktion och design, för att bibehålla den höga kvalitén och den starka personliga förankringen.
Brixton - en hatt för var man
Varje säsong överraskas vi av de kläder och accessoarer som visas på modeshowerna. Brixton vågar vara med och skapa nya trender varje årstid utan att tappa sin subtila elegans. På så sätt lyckas deras hattar alltid förmedla en känsla av klassiskt möter modernt. Varumärket kännetecknas av ett brett sortiment som representeras av många färger och stilar. De erbjuder den perfekta blandningen av klassisk elegans och modern finess som många män kan stå för. Brixtons breda utbud av vintageinspirerade hattar är svåra att ta miste på. Den tidlösa, enkla utformningen är konstruerad för att tilltala individen på ett modernt men ändå traditionellt vis. Hattmodellerna finns endast i begränsad upplaga och är gjorda i högsta kvaltet för att hålla en hel livstid. Ge din utstyrsel något extra och fullborda den med en hatt eller keps från Brixton. Den slitstarka utsidan skyddar i alla väder och den satinförsedda insidan ger en känsla av lyx och hög kvalitet. Varje hatt är skapad med kärlek och är ämnad att passa alla män - som komplement till det han bär eller som kronan på verket.