Faq | Retur & Reklamation | Returnera varor som skickats från Zalandos lager

Returnera varor som skickats från Zalandos lager

Nu kan du välja om du vill använda PostNord eller Bring för att returnera ditt paket.
Om du vill returnera det med Bring, vänligen använd det Bring-postombud som passar dig bäst, måndag till fredag. Du får ett kvitto med ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra din retur på vägen tillbaka till vårt lager.
Kom alltid ihåg att sätta returetiketten över den gamla leveransetiketten på utsidan av paketet.

Ska du returnera en partnervara? Klicka i så fall här.

Om du returnerar hela beställningen så kommer standardleveransavgiften att strykas/återbetalas.

Du har alltid 100 dagars returrätt på ditt köp hos oss. 
1) Du kan registrera din retur här:

Det går inte att registrera en retur via mobilversionen av Zalando.se.

Nu när du klickar på “returnera artikel” kommer du se en lista på alla dina artiklar som du fortfarande kan returnera, så det kommer vara ännu enklare för dig att välja den varan som du vill returnera!

2) Du kan skicka varorna i Zalandokartongen eller någon annan lämplig förpackning. Varorna behöver ha kvar sin originalförpackning, till exempel skokartongen eller etiketten på klädesplagg.
3) Fäst returetiketten på paketet.
4) Lämna in returpaketet hos närmaste postombud. Vi står för returfrakten!
5) Det tar högst 14 dagar från det att du lämnar in ditt paket hos logistikpartnern till dess att returen hanteras i vårt lager. Även om spårningslänken visar att din retur redan har mottagits av oss kan vi behöva denna tid för att behandla din retur. Det kan därefter ta upp till 5 dagar innan du ser din återbetalning på ditt konto.

Kan jag returnera flera beställningar i ett paket?
Ja, men bara om samtliga varor skickades från Zalandos lager. Partnervaror behöver returneras separat. Sätt en returetikett på paketet och lägg de andra returetiketterna inuti. Tänk även på att det inte går att returnera varor från olika användarkonton i ett och samma paket.

Hur lång tid tar återbetalningen?
Du får återbetalningen inom 5 bankdagar från att vi har bokat din retur. Ibland kan retur registreras i olika omgångar. Det kan ta upp till 48 timmar för en retur att avslutas helt. Du kan alltså komma att få två eller fler mejl som bekräftar din retur.

Kan jag betala för det jag behåller?
Har du valt fakturabetalning och returnerar varor inom 30 dagar, räknat från den dagen vi skickar din beställning, behöver du inte betala för varor du inte vill behålla. Du kan då dra av summan för dem från fakturan och endast betala för de varor som du behåller. När returen kommit fram så får du en returbekräftelse via mejl. I det mejlet står det med om det finns något kvar att betala för fakturan.

Om fakturan har förfallit behöver du betala in för hela fakturan för att sedan bli återbetald när returen bokats på vårt lager.


Kan du inte hitta svaret du letar efter?
Kontakta oss direkt
Ring oss

Våra specialister är redo att hjälpa dig. Väntetiden kan vara upp till 2 minuter.

Måndag till fredag mellan 08.00 - 20.00

Icon is missing
Chatta med oss

Chatten hanteras av vår automatiska meny på svenska. Om den inte hittar svaret på din fråga kan du bli kopplad till en medarbetare som pratar engelska.

Din inkorg

Men gör det till mode

Registrera dig för nyhetsbrev från Zalando!

Ställ in dina preferenser

Vad är du mest intresserad av?

Läs mer under vår sekretesspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen utan kostnad.