faq | Retur & Reklamation | Returnera varor som skickats från Zalandos lager

Returnera varor som skickats från Zalandos lager

Nu kan du välja om du vill använda PostNord eller Bring för att returnera ditt paket.
Om du vill returnera det med Bring, vänligen använd det Bring-postombud som passar dig bäst, måndag till fredag. Du får ett kvitto med ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra din retur på vägen tillbaka till vårt lager.
Kom alltid ihåg att sätta returetiketten över den gamla leveransetiketten på utsidan av paketet.

Ska du returnera en partnervara? Klicka i så fall här.

Om du returnerar hela beställningen så kommer standardleveransavgiften att strykas/återbetalas.

Du har alltid 100 dagars returrätt på ditt köp hos oss. 
1) Du kan registrera din retur här:

Det går inte att registrera en retur via mobilversionen av Zalando.se.

Nu när du klickar på “returnera artikel” kommer du se en lista på alla dina artiklar som du fortfarande kan returnera, så det kommer vara ännu enklare för dig att välja den varan som du vill returnera!

2) Du kan skicka varorna i Zalandokartongen eller någon annan lämplig förpackning. Varorna behöver ha kvar sin originalförpackning, till exempel skokartongen eller etiketten på klädesplagg.
3) Fäst returetiketten på paketet.
4)  Lämna in returpaketet hos närmaste postombud. Vi står för returfrakten!
5) Bekräftelse för retur och återbetalning får du inom 14 dagar på mejlen.

Kan jag returnera flera beställningar i ett paket?
Ja, men bara om samtliga varor skickades från Zalandos lager. Partnervaror behöver returneras separat. Sätt en returetikett på paketet och lägg de andra returetiketterna inuti. Tänk även på att det inte går att returnera varor från olika användarkonton i ett och samma paket.

Hur lång tid tar återbetalningen?
Du får återbetalningen inom 5 bankdagar från att vi har bokat din retur. Ibland kan retur registreras i olika omgångar. Det kan ta upp till 48 timmar för en retur att avslutas helt. Du kan alltså komma att få två eller fler mejl som bekräftar din retur.

Kan jag betala för det jag behåller?
Har du valt fakturabetalning så går det bra att betala in för de varorna du har behållt. Du kan själv räkna ut summan för varorna genom att kolla i din beställningsbekräftelse eller på beställningsöversikten på ditt användarkonto. Har du använt en rabattkod så behöver du själv räkna med den för de varor du behåller.


Kan du inte hitta svaret du letar efter?
Kontakta oss direkt
Chatta med vår chatbot

Vår chatbot är här för att hjälpa dig. Om boten inte kan hjälpa dig, kommer den att skicka dig vidare till en av våra aktiva agenter

Ring oss

Våra specialister är redo att hjälpa dig. Väntetiden kan vara upp till 2 minuter.
Vänligen ha ditt beställningsnummer redo.

Måndag till fredag mellan 08.00 - 20.00

Vad sägs om 10% rabatt på nästa beställning? *

Nyheter per mejl från Zalando.se

Anmäl dig till Zalandos nyhetsbrev och få 10% rabatt på din nästa beställning, plus stilinspiration och exklusiva erbjudanden direkt i inkorgen.

Ställ in dina preferenser

Vad är du mest intresserad av?

Läs mer under vår sekretesspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen utan kostnad.