Faq | Retur & Reklamation | Återbetalning

Återbetalning

Vi har ingen returinformation om dina senaste tre beställningar. Om du har returnerat en äldre beställningen, vänligen titta på ditt användarkonto för uppdateringar.

Om du returnerar hela beställningen så kommer standardleveransavgiften att strykas/återbetalas.

Har du redan betalat för varorna får du pengarna tillbaka. Det tar högst 14 dagar från det att du lämnar in ditt paket hos logistikpartnern till dess att returen hanteras i vårt lager. Även om spårningslänken visar att din retur redan har mottagits av oss kan vi behöva denna tid för att behandla din retur. Det kan därefter ta upp till 5 dagar innan du ser din återbetalning på ditt konto.

Har du betalat mot faktura eller förskottsbetalning behöver du lämna oss dina kontouppgifter, då dessa inte sparas automatiskt. Du kan enkelt uppge dina kontouppgifter i samband med att du registrerar din retur på ditt användarkonto (tyvärr ej möjligt på den mobila sidan). Det går även bra att kontakta vår kundtjänst och uppge dina kontouppgifter.

Kortbetalning
Har du använt kortbetalning som betalningssätt kommer återbetalningen för returen att sättas in på bankkontot kopplat till kortet. Detta sker automatiskt. Tänk på att vissa kreditkortsutgivare registrerar kontohändelser i efterhand och det kan vara så att återbetalningen syns först på nästa månads utdrag. I enstaka fall kan återbetalningen även registreras runt det datum som du gjorde beställningen.

PayPal
Har du använt PayPal kommer återbetalningen att automatiskt sättas in på ditt PayPal-konto. Genom att logga in på ditt PayPal-konto kan du själv bestämma om du vill att pengarna ska lagras där eller hellre föras över till ditt bankkonto.

Swish
Har du använt Swish som betalningssätt kommer återbetalningen att sättas in på bankkontot kopplat till Swishkontot. Detta sker automatiskt.

Presentkort
Om du vill returnera något ur din beställning och har löst in ett presentkort vid köpet, får du tillbaka presentkortets värde som ett tillgodohavande på ditt användarkonto. Du kan se ditt tillgodohavande under ”Presentkort”.

Om du betalat delar av beloppet med ett annat betalningssätt (till exempel kreditkort, förskottsbetalning eller PayPal) så får du först tillbaka det beloppet på samma vis som du gjorde din betalning, och sist återbetalar vi presentkortet till ditt tillgodohavande.


Kan du inte hitta svaret du letar efter?
Kontakta oss direkt
Icon is missing
Chatta med oss

Chatten hanteras av vår automatiska meny på svenska. Om den inte hittar svaret på din fråga kan du bli kopplad till en medarbetare som pratar engelska.

Ring oss

Våra specialister är redo att hjälpa dig. Väntetiden kan vara upp till 2 minuter.

Måndag till fredag mellan 08.00 - 20.00

Din inkorg

Men gör det till mode

Registrera dig för nyhetsbrev från Zalando!

Ställ in dina preferenser

Vad är du mest intresserad av?

Läs mer under vår sekretesspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen utan kostnad.