Modebutiken New Look grundades 1969 i Storbritannien, och under de år som gått sedan dess har verksamheten ökat till den grad att det nu handlar om ett ledande snabbmodemärke med över 700 butiker på 3 kontinenter. New Look ser sina kunder som det viktigaste av allt, som centrum för verksamheten, och därför strävar de ständigt efter att förstå individuella behov hos sin kundkrets. Kärleken för allt det nya karakteriserar New Look, och därför hålls kollektionerna alltid uppdaterade. Varje vecka laddas 800 produkter upp på nätet, så att du alltid kommer att hitta något nytt. Designerna hos New Look älskar det de gör, och detta sätter sitt spår i kläderna. Resultatet blir ständig innovation, alltid nya plagg som har varit lika roliga för personalen på New Look att tillverka som de kommer att vara för dig att använda.

New Look - Tillgänglighet ett måste

Tillgänglighet är en viktig del av filosofin hos New Look. Här tillverkas inte bara standard-damkläder, utan också herrkläder samt plagg för tonåringar, blivande mödrar och plus size. Det finns lite av allt och för alla, ty du som kund ska kunna hitta precis det du behöver vare sig det handlar om de senaste trenderna, basplagg för garderoben eller något helt unikt som skiljer dig från mängden. New Look vill förse dig med kvalitetskläder, men även hjälpa dig att må bra, och därför läggs det stor vikt vid känslorna som ingår i att köpa en ny outfit. Från början till slutet ska New Look kläder vara en positiv och glädjefylld upplevelse för dig, så att du kan känna att dina behov har blivit identifierade och tillfredsställda och du kan fortsätta framåt med självkänsla och stolthet.