Att kläder speglar våra känslor och vilka vi är som personer är inget nytt. Tanken på att kläder kan hjälpa personer att må bättre och känna sig glada bara av att se dem var dock en ny tanke hos Thomas Meyer år 1984. Denna då 20 år gamla schweizare bestämde sig för att spinna vidare på just detta och strax därefter hade han skapat klädmärket Desigual. Sedan start har märket lagt fokus på att bidra med positivitet, konstant innovation och även på att följa sin allra förstaslogan - "Desigual is not the same". Genom att hålla människors olikheter högt och att vara öppna gentemot olika åsikter och stilar fortsätter Desigual att väx apå marknaden och tilltala fler och fler personer med sina unika designer och mönster.

Positivitet och hyllande av olikhet

Desigual varken följer eller går emot de modetrender som råder. Märket satsar på en egen stil som är slutprodukten av att kombinera sprakande kreativitet, kärlek till jobbet och affärsverksamhet. Tack vare detta kan märket visa upp plagg efter plagg som inte liknar något annat. Det alla kollektioner som märket släppt har gemensamt är att de genomsyras av glädje. Glädje som sprider sig från varje tryck och varje söm i plaggen. En annan gemensam nämnare är bredden i kollektionerna. Just tack vare att märket värderar olikhet högt, designar de även för olika kvinnor. Här finns allt från väskor och accessoarer till tunikor, klänningar och jackor, allt för att kunderna ska kunna hitta något just de tycker om, oavsett stil och smak. Desigual är ett märke som vill finnas till och sprida glädje hos alla sina kunder, nya som gamla och tack vare sina färgstarka och härliga tryck, som genomsyrar plaggen och accessoarerna, lyckas det göra precis det.