Faq | Zalon | Hur gör jag en retur till Zalon?

Hur gör jag en retur till Zalon?

Du har alltid 100 dagars returrätt på ditt köp hos oss. Vi gör en återbetalning inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Kom ihåg att du inte behöver betala serviceavgiften för en beställning som du behåller minst en artikel från.

Så här returnerar du en vara:

1. Packa varorna

Packa ner varorna du vill returnera i din Zalon-box.

2. Fäst returetiketten ovanpå paketet

Returetiketten hittar du i paketet. Dra loss returetiketten från pappret och fäst etiketten på paketet. Förslut ditt returpaket ordentligt. Du kan använda klisterremsorna på insidan av Zalon-boxen. På returetiketten ser vi vem varorna kommer från och vad paketet innehåller. Du behöver alltså inte skicka med en retursedel.

Har du ingen returetikett? Kontakta kundtjänst och ha ditt beställningnsummer till hands.

3. Lämna in returpaketet hos närmaste postombud

Du behöver inte betala fraktkostnaderna för din retur – det har vi redan gjort! Så fort vi fått din retur får du en bekräftelse via mejl. Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att behandlas.

Återbetalning

Så snart returen kommer fram får ett bekräftelsemejl. Om du redan har betalat för varorna så kan du kontakta kundtjänst via service@zalon.se och ange dina kontouppgifter. Kundtjänst återbetalar beloppet till ditt konto.


Kan du inte hitta svaret du letar efter?
Kontakta oss direkt
Icon is missing
Chatta med oss

Chatten hanteras av vår automatiska meny på svenska. Om den inte hittar svaret på din fråga kan du bli kopplad till en medarbetare som pratar engelska.

Ring oss

Våra specialister är redo att hjälpa dig. Väntetiden kan vara upp till 2 minuter.

Måndag till fredag mellan 08.00 - 20.00

Din inkorg

Men gör det till mode

Registrera dig för nyhetsbrev från Zalando!

Ställ in dina preferenser

Vad är du mest intresserad av?

Läs mer under vår sekretesspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen utan kostnad.