Betalningspåminnelse

Har du fått en betalningspåminnelse från oss? Vi ber dig att kontrollera följande för att säkerställa att fakturan blir avslutad så fort som möjligt:

När betalade du fakturan?
Räkna med att det kan ta upp till fyra bankdagar innan betalningen registreras hos oss. Du kommer att få en bekräftelse via mejl när vi har tagit emot din inbetalning.

Angav du rätt referensnummer vid inbetalningen?
Har det råkat bli fel så kan det hända att inbetalningen inte kopplas till din beställning. Upptäcker du att detta skett ber vi dig att kontakta kundtjänst med följande detaljer om din överföring: kontoinnehavare, summa, datum och angiven referens.

Betalade du för flera beställningar med en inbetalning?
För att inbetalningen ska kopplas till din beställning måste den genomföras i en separat överföring med korrekt referensnummer. Har du råkat betala flera beställningar med en överföring ber vi dig att kontakta vår kundtjänst med följande detaljer om din överföring: kontoinnehavare, summa, datum och angiven referens.

Har du gjort en retur?
Det kan ta upp till två veckor innan din retur registreras på vårt lager. På ditt användarkonto kan du se vilka varor vi har registrerat som returnerade från dig. Notera att det kan ta upp till 48 timmar för lagret att behandla en retur till fullo.

Är du osäker på hur mycket du ska betala?

Logga in för att se dina öppna belopp

 
Du kan se fakturans öppna belopp från beställningens sida på ditt kundkonto.

Det öppna beloppet kommer att uppdateras när vi mottar en betalning eller en retur. Kom ihåg att det kan ta upp till fem dagar för din betalning att nå oss, och upp till 14 dagar innan vi registrerar din retur.

Har du glömt att betala din faktura?
Då ber vi dig att betala den till vårt bankgironummer här nedanför så snart som möjligt.

Betalning sker till:
Betalningsmottagare: Zalando SE
Bankgiro: 852-7541
Referensnummer: Ditt beställningsnummer

Skriv alltid in beställningsnumret som referens i meddelandefältet. Om du betalar flera beställningar ber vi dig att göra varje betalning separat och att ange respektive beställningsnummer för varje överföring.

Kom ihåg att betalningspåminnelsen skickas både med posten samt via e-post.

Kontakta oss