Varför kan jag inte välja det betalningssätt jag önskar? 

Vi beklagar om det betalningsalternativ du föredrar inte går att välja för din beställning.

För vissa betalningssätt, speciellt betalning mot faktura, står vi för kostnaden av beställningen fram tills att du som kund betalar oss tillbaka med din överföring. På grund av detta vill vi säkerställa att varje transaktion är säker för både dig och oss.

Det kan finnas ett flertal anledningar till varför betalningssättet du föredrar inte är tillgängligt för din beställning:

  • Leverans- och fakturaadress matchar inte. Om du har valt ett postombud som leveransadress kan detta ha stoppat betalningsalternativet faktura från att vara tillgängligt.
  • Kombinationen av namn och adress är inte korrekt. Detta kan ske på grund av till exempel stavfel, adressändring eller giftermål.
  • Vi överväger också kostnaden för varje betalningssätt. I vissa fall kan ett visst alternativ för betalning innebära högre kostnader, fler returer eller större risker för oss. När vi anpassar betalningssätten hjälper detta oss att reducera antalet returer, vilket gör hela processen mer miljövänlig och kostnadseffektiv.
  • Du kanske fortfarande har öppna fakturor hos oss? Om du redan har överfört betalningen eller lämnat in en retur, är det möjligt att vi inte ännu har hunnit registrera dessa i vårt system.
  • Liksom andra plattformar och butiker, använder vi oss av självständiga kreditinstitut för att hjälpa oss utvärdera din kreditvärdighet. I sällsynta fall kan deras data förhindra ditt valda betalningssätt för vissa beställningar.

Zalando förbehåller sig rätten att avböja betalningssätt vid beställningar. 

Vad kan jag göra om ett betalningssätt inte erbjuds?

Om du har beställningar med obetalda belopp, vänligen kontrollera och justera dem. Du kan också kontrollera att leverans- och fakturaadress stämmer överens när du gör en beställning.

Vi ber dig vänligen observera att vår kundtjänst inte har någon möjlighet att ändra de betalningssätt som är tillgängliga för dig i kassan. 

För att behålla din data och information privat så kan vi inte heller ta reda på varför en viss betalningsmetod inte erbjuds.

Vi beklagar om din föredragna betalningsmetod inte går att välja. Du är fortfarande varmt välkommen att använda alla våra andra tjänster, och har möjlighet att välja ett av våra andra betalningsalternativ, som alla är gratis.
 


Vad sägs om 10% rabatt på nästa beställning? *

Anmäl dig till Zalandos nyhetsbrev och få 10% rabatt på din nästa beställning, plus stilinspiration och exklusiva erbjudanden direkt i inkorgen.

I vår integritetspolicy kan du läsa mer om dataskydd på Zalando.