Faq | Beställning | Ångra en beställning

Ångra en beställning

Råkade du beställa fel eller har du ångrat dig? Du kan avbryta enstaka varor eller hela beställningen så länge vi inte skickat den än. Det går inte att lägga in nya varor i din beställning när den väl är gjord. Du kan istället göra ytterligare en beställning.

1. Börja med att klicka på ”Mina beställningar” i ditt användarkonto.
2. Välj sedan ”Titta på eller ångra beställning“.
3. Klicka på ”Ångra hela beställningen“ för att skicka en begäran om att avbryta hela beställningen eller på ”Ta bort artikel“ för att ångra enstaka varor ur beställningen. Följ sedan anvisningarna på skärmen.

Du kommer att få ett bekräftelsemejl om annulleringen går igenom och beställningen kommer då att markeras som "annullerad" på ditt användarkonto. Om en annullering inte är möjlig rekommenderar vi att du returnerar beställningen efter att paketet har levererats.

Återbetalning?
Har du valt att betala med faktura så justeras fakturan automatiskt. Vid kortbetalning så hävs reservationen, och pengarna finns tillgängliga på ditt kort inom några dagar. En PayPal-beställning återbetalas inom bara några timmar. Har du avbrutit en beställning mot förskottsbetalning där du redan har betalat in för din beställning? Kontakta i så fall vår kundtjänst för att vi ska kunna återbetala dig.

Jag klickade på ‘Avbryt’ innan jag slutförde min beställning med Swish men fick ändå en beställningsbekräftelse?
Om du har klickat på ‘Avbryt’ innan du slutförde din beställning med Swish har beställningen inte bearbetats och beställningsbekräftelsen visas endast på grund av ett tekniskt fel.

Vi har nyligen infört Swish som en betalningsmetod. Tyvärr upplever vi vissa tekniska svårigheter som gör att fel sida visas när du trycker på ‘Avbryt’ i beställningsprocessen med Swish som betalningsmetod. Vi ber om ursäkt för besväret och hoppas kunna åtgärda felet så snart som möjligt. Vi tackar dig för ditt tålamod.

Om du fortfarande är osäker på om beställningen gick igenom eller inte, så kan du dubbelkolla under din beställningsöversikt på ditt kundkonto här

Tänk på följande:
Menyvalen ”Ta bort artikel“ samt ”Ångra beställning“ är bara aktiva under en begränsad tid. Därefter kan du inte längre ändra eller ångra din beställning.
Du kan inte ångra en annullering. Däremot kan du göra en ny beställning när som helst.
Beställningar där du har använt en rabattkod kan bara avbrytas i sin helhet.
Om du vill ångra en eller flera partnervaror måste hela beställningen avbrytas. Enstaka partnervaror kan inte ångras.


Kan du inte hitta svaret du letar efter?
Kontakta oss direkt
Ring oss

Våra specialister är redo att hjälpa dig. Väntetiden kan vara upp till 2 minuter.

Måndag till fredag mellan 08.00 - 20.00

Din inkorg

Men gör det till mode

Registrera dig för nyhetsbrev från Zalando!

Ställ in dina preferenser

Vad är du mest intresserad av?

Läs mer under vår sekretesspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen utan kostnad.