Faq | Mitt konto | Hur kan jag ta bort mitt användarkonto?

Hur kan jag ta bort mitt användarkonto?

Om du vill ta bort ditt användarkonto, vänligen skicka in din förfrågan via Begär eller radera data

Vänligen notera att vi endast kan radera ditt konto om:

  • Det inte finns några öppna fakturor att betala
  • Det inte finns någon väntande eller pågående utgående återbetalning
  • Det inte finns något tillgodohavande i form av ett presentkort på ditt användarkonto
  • Det inte finns någon pågående leverans

Om ditt användarkonto inte uppfyller villkoren ovan kan vi inte ta bort det omedelbart. Om möjligt ber vi dig att lösa ovan ärenden. För öppna återbetalningar och beställningar som för närvarande levereras ber vi om ditt tålamod. Om du gjorde en beställning för mindre än 30 dagar sedan kommer ditt konto att raderas så snart din 100 dagars returrätt är över.

Har du flyttat till ett annat land?

Då behöver du inte öppna ett nytt konto. Du kan använda dina nuvarande inloggningsuppgifter för att logga in på ett annat lands Zalandohemsida och sedan lägga till dina uppdaterade adressuppgifter under Min översikt.


Kan du inte hitta svaret du letar efter?
Kontakta oss direkt
Icon is missing
Chatta med oss

Chatten hanteras av vår automatiska meny på svenska. Om den inte hittar svaret på din fråga kan du bli kopplad till en medarbetare som pratar engelska.

Ring oss

Våra specialister är redo att hjälpa dig. Väntetiden kan vara upp till 2 minuter.

Måndag till fredag mellan 08.00 - 20.00

Din inkorg

Men gör det till mode

Registrera dig för nyhetsbrev från Zalando!

Ställ in dina preferenser

Vad är du mest intresserad av?

Läs mer under vår sekretesspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen utan kostnad.