Radera användarkonto

Hur raderar jag mitt användarkonto? 

Om du vill radera ditt användarkonto, vänligen kontakta oss via webbformuläret här nedan. När du kontaktar oss så ber vi dig att ange vilken mejladress som du har kopplad till ditt användarkonto här på Zalando. Det är viktigt att mejladressen stämmer så vi kan gå vidare med borttagningen av ditt användarkonto.   

Tänk på att vi bara kan ta bort ditt användarkonto om:

- Det inte finns några obetalda beställningar.
- Du inte har några belopp som vi ska återbetala dig.
- Du inte har något saldo kvar på ditt tillgodohavande för presentkort. 
- Inga av dina beställningar är i leveransprocessen. 

Om ditt användarkonto inte möter dessa krav så kan vi inte ta bort ditt användarkonto direkt. När det är möjligt, så ber vi dig ta hand om de problem som kan lösas. För belopp som ännu inte återbetalats och leveranser som pågår ber vi dig ha tålamod.

Om du har beställt för mindre än 100 dagar sen så kommer ditt konto att raderas så snart som returrätten är över.  

Använder du också Zalando Lounge? 
Om ditt Zalando konto raderas så kommer också att ditt konto hos Zalando Lounge att raderas. 

Har du flyttat till ett annat land?
I sådan fall behöver du inte skapa ett nytt konto. Bara använd ditt vanliga inlogg för att komma åt en annan Zalando shop, och ändra bara faktura och leveransadress för landet du shoppar ifrån.


Vad sägs om 10% rabatt på nästa beställning? *

Anmäl dig till Zalandos nyhetsbrev och få 10% rabatt på din nästa beställning, plus stilinspiration och exklusiva erbjudanden direkt i inkorgen.

I vår integritetspolicy kan du läsa mer om dataskydd på Zalando.